Kniha Jiří Brdečka představuje slovem a obrazem život a mnohostranné dílo jednoho z nejvýraznějších tvůrců českého filmu 20. století Jiřího Brdečky (1917–1982).
Kniha nabízí široké možnosti uvažování o barokním umění vázaném tematicky na problematiku očistce. Je založena na rozboru asi 70 objektů (oltářních i samostatných obrazů, soch a kaplí) pocházejících z území Čech, Moravy a Slezska mezi lety 1640–1800.
V rozsáhlém časosběrném projektu Pohledy z okna mého bytu (1981-2003) vytvořil fotograf a galerista Jiří Hanke jeden z legendárních souborů české fotografie.
Jako dlouholetého divadelního praktika a teoretika ho zajímá, jaký vliv mají tyto tendence na oblast divadla a herectví zvlášť i jak se projevují v příbuzných uměních.
Katalog stejnojmenné výstavy obsahuje historický úvod věnovaný architektuře synagog od klasicismu a empíru, přes období historických slohů 2. poloviny 19. století až po období secese a moderny na počátku 20. století.
Katalog kolektivní výstavy Zostra – česká fotografie dneška spojuje několik špičkových projevů vyzrálých osobností mladší, střední, starší a nejstarší generace českých tvůrců.
Unikátní fotografický receptář s dosud nikde nepublikovanými původními návody na získání autorského originálu z digitálních dat včetně tutoriálů a obrazových ukázek.
AHAE fotografuje jen z okna svého pokoje a z tohoto jediného otvoru vyfotografoval vlastně celý svět. Book on AHAE patří mezi nejvýznačnější publikace roku. Jde o poselství bez pathosu, ale s hlubokou, jemnou a pokornou opravdovostí.
České drama dnes je knižní podobou devíti rozhovorů s českými dramatiky, které vznikly na základě diskusních setkání autorů se studenty realizovaných na půdě Katedry divadelní vědy FF UK na přelomu let 2010/2011.
V roce 1888 vydala moravská šlechta na počest 40. výročí nástupu císaře Františka Josefa I. na trůn slavnostní album s fotografiemi svých rodových sídel. Po 123 letech pořídil fotograf Libor Teplý "kopie" těchto fotografií zachycující aktuální stav míst.
Publikace o zpracování černobílé fotografie. Jedná se o kompaktní tvůrčí učebnici, ve které jsou uvedena základní historická data, nejznámější autoři, rozdělení a popisy přístrojů, druhů fotografie, materiálů a různých fotografických technik.
V první části publikace jsou představena jednotlivá filmová díla, druhý díl tvoří rozsáhlé interview s jedním z nejangažovanějších filmových tvůrců v dějinách české kinematografie.
Struhující minisoubor minipovídek, jímž si autor na jedné straně zúžil tvůrčí prostor, na druhé straně ho však rozšířil originální metodou literárních koláží.