Prašinu sevřel mráz, neobydlené ulice jsou zaváté sněhem. Od prvního dobrodružství Jirky a En uplynuly měsíce, přímo v tajemné čtvrti si vybudovali klubovnu zvanou Doupě a objevili prašinskou část Krchleby, ze které přichází hrozba pro celé město.
Dva kamarádi, krysák Arny a vrabčák Zíla, se rozhodnou, že si postaví auto. Získají důležitého spojence, žabáka Kristiána. V příběhu, kde během stavby musí překonávat mnoho různých překážek, se čtenář dozví, jak je sestrojen a jak funguje automobil.
"Proč bysme si vlastně nemohli postavit letadlo?" navrhne jednoho podzimního odpoledne krysák Arny svému kamarádovi vrabčáku Zílovi.
"Nepřipadá ti, Arny, divné, aby si pták stavěl letadlo?"
Přibližně takto začíná pokračování Edice technických pohádek.
Bezstarostné mládí Arnymu skončilo, oženil se a staví dům. Stavba není nic jednoduchého, ale vytvoření projektu, vyřízení stavebního povolení a získání hypotéky vyžaduje možná ještě větší úsilí.
Dětská kniha, která kombinuje zábavný příběh malých zvířecích hrdinů s názornými ilustracemi, ze kterých děti pochopí nejen jak je motorka sestrojena, ale také funkci motoru, převodovky, brzd a dalších věcí.
Joe je boháč, přesně řečeno nejbohatší dvanáctiletý kluk v celé Británii. Má všechno, nač si vzpomene: vůz formule 1, kino, pět set párů sportovních bot, orangutana jako sluhu. A přece mu něco důležitého chybí: kamarád…
Za doprovodu krásných a detailních ilustrací se v této knize děti naučí, jak léčivé byliny správně rozpoznat, sbírat, sušit, lisovat do herbářů i jak z nich vyrábět masti nebo tinktury.
Kniha rozvíjí čtenářskou gramotnost, kreativitu, obrazotvornost a tříbí schopnosti vypravěče. Připraveno je 60 bohatě ilustrovaných zábavných úkolů a her. Součástí knihy je navíc netradiční „generátor příběhů“.