Norský historik a teoretik architektury, ve své nejznámější knize poodhaluje podmínky příčiny umístění, vzniku i podob měst na základě analýzy celého systému okolností, které staletý vývoj městského organismu provázejí.
Fotografické sekvence výpravného výstavního katalogu z produkce Kunsthalle Praha a Hildebrandtova studia zachycují atmosféru výstavy a vtahují diváka přímo do jejího dění.
Objevte architekturu, sochy i obrazy a poznejte svět umělkyň a umělců, objednavatelek a objednavatelů, kteří rozhodovali o podobě umění na Moravě od dob Věstonické venuše až po naši současnost.
Kniha betonová zahrada vznikla u příležitosti stejnojmenné výstavy Jakuba Janovského v Alšově jihočeské galerii v roce 2022 a představuje jeho díla v širším monografickém záběru.
Československá architektura po druhé světové válce prošla radikální proměnou. Byly na ni kladeny nové politické a společenské požadavky, došlo k transformaci její institucionální struktury.
Tato unikátní reprezentativní publikace leteckých fotografií a poutavého čtení, představuje České středohoří z neobvyklého pohledu, který je pro většinu lidí nový a překvapivý. Podobná kniha o Českém středohoří dosud na trhu chyběla.
Setrvávání v ambiguitě stojí v základu naší zkušenosti s uměleckými díly. Dvojznačnost je zakleta v žánru i v obsahu, v pohybu mezi filozofickým zkoumáním a uměleckou expresí, ...
Katalog k výstavě nově vzniklého uměleckého spolku FIRMA, který vznikl spojením 7 umělců, kamarádů, Michal Cimala, Jan Kaláb, Martin Krajc, Matěj Olmer, Pasta Oner, Michal Škapa, Karel Štědrý.
Publikace Jan Zrzavý a Benátky se po rozebrání prvního vydání z roku 2010 a dotisku z roku
2011 dočkala druhého, rozšířeného vydání, v němž je uveden kompletní soubor 25 obrazů, které
Jan Zrzavý daroval benátským kapucínům.
Ročenka dřevěné architektury 2022 je tištěnou podobou putovní výstavy Salonu dřevostaveb 2022, festivalu současné dřevěné architektury, a zároveň svébytnou publikací prezentující kurátorský výběr nejvýraznějších dřevostaveb poslední doby.
Teoretik Karel Teige ve dvacátých letech minulého století použil slovní metaforu „divadlo ulice“ pro pulzující, dynamický vizuálně-akustický děj, který se tou dobou odehrával v centrech větších měst.
Kniha přináší svědectví o pozoruhodných dílech předního českého sochaře Jiřího Příhody, vytvořených během posledních deseti let, kdy žil v texaském Austinu.