Marshall McLuhan - Jak rozumět médiím

Jak rozumět médiím: Extenze člověka

Nakladatel: Mladá fronta 2011
Rozebráno
404 Kč
pohlídat

Anotace

Marshall McLuhan (1911–1980) je jedním z nejvýznamnějších teoretiků masových médií a sociologů kultury a jeho dílo patří k základním pilířům společenských věd. Nejznámější kniha, eseje nazvané Understanding Media, byla sice napsána již v roce 1964 (česky Jak rozumět médiím vyšlo v roce 1991), přesto jsou však autorova východiska v uvedených oborech...
Zobrazit celý text

Čtenářské recenze

Zatím nehodnoceno :-(

Vaše hodnocení

Funkce je dostupná pouze pro přihlášené

Omlouváme se, ale hodnotit a komentovat knihy můžete pouze jako registrovaný uživatel po přihlášení.
Přihlašte se, nebo se zaregistrujte, pokud nemáte účet.

Buďte první a podělte se o vlastní zkušenost s knihou. Pomůžete tisícům nerozhodných čtenářů.

Recenze z medií

Pochopme Jobs-Zuckerbergovu galaxii

Existuje pramálo smysluplných knih zabývajících se médii. Tou nejdůležitější a nejpozoruhodnější je jednoznačně publikace z roku 1964 Jak rozumět médiím. Extenze člověka amerického filozofa Marshalla McLuhana, která podruhé v češtině vychází ke stému výročí autorova narození. (...) Není se čemu divit, že nakladatel knihy po jejím přečtení McLuhanovi oznámil, že nebude úspěšná, protože je z 90 procent nová. Úspěšné knihy jsou nové maximálně z deseti procent. Ani nepřekvapí, že autor v mnoha pasážích předpovídá vznik internetu (ačkoli jej tak nenazývá). McLuhanův manuál pro odhalování důsledků existence médií je mimořádně cenný i dnes. Pomůže nám pochopit alespoň některé dopady naší tendence trávit co největší čas ve virtuálním prostoru. A napadne nás také otázka, extenzí čeho jsou sociální sítě. McLuhan označuje elektrickou síť za extenzi našeho vědomí, Facebook Marka Zuckerberga a sítě Stevena Jobse začínají přípomínat extenze samotného života. Co to s sebou přinese, se můžeme jen dohadovat. Po přečtení McLuhanovy knihy ale budeme mít lepší nástroje pro takové poznání.

Autor/Autorka

Kategorie

Bibliografické údaje

Název:
Jak rozumět médiím
Autor:
McLuhan, Marshall
Nakladatel:
Mladá fronta
EAN:
9788020424099
ISBN:
978-80-204-2409-9
Doporučená prodejní cena:
449 Kč
Popis:
1× kniha, vázaná, 400 stran, česky
Rozměry:
13 × 20 cm
Rok vydání:
2011