Michal Procházka, Radim Procházka, Lucie Česálková (ed.) - Generace Jihlava
Skladem

Generace Jihlava

Skladem
350 Kč

Anotace

Generace Jihlava je kniha setkání. Na jejích stránkách se filmoví publicisté setkávají s filmovými dokumentaristy a přemýšlejí o českých dokumentárních filmech, které vznikaly s přelomem druhého tisíciletí a v jeho první dekádě. Právě v této době, spolu s tím, jak terén české porevoluční dokumentaristiky zvrásnily vznik jihlavského festivalu...
Zobrazit celý text

Čtenářské recenze

Zatím nehodnoceno :-(

Vaše hodnocení

Funkce je dostupná pouze pro přihlášené

Omlouváme se, ale hodnotit a komentovat knihy můžete pouze jako registrovaný uživatel po přihlášení.
Přihlašte se, nebo se zaregistrujte, pokud nemáte účet.

Buďte první a podělte se o vlastní zkušenost s knihou. Pomůžete tisícům nerozhodných čtenářů.

Recenze z medií

Jedeme v tom s vámi

První knihu o porevolučním dokumentu se vyplatí číst opakovaně (...) Nejde o to, že by dotyční tvůrci byli jednoznačně nejvýznamnějšími představiteli "své generace" – jejímž "mluvčím" se stal právě jihlavský festival – a dotyčné filmy byly jejich jednoznačně nejlepšími počiny. Každý tvůrce a dílo bylo vybráno zejména tak, aby co nejlépe reprezentovali různorodost přístupů, které se u nás etablovaly za poslední dvě desetiletí. Výjimečnost publikace však nakonec tkví nejvíc v tom, že o každém filmu je pojednáno dvakrát. Jednou ho analytičtěji rozebere publicista, který má odstup od praxe, zato je silně fascinován určitým abstraktním tématem, podruhé o tomtéž díle referuje v esejistické zkratce jeden z filmových tvůrců, nikoli ovšem sám autor díla, který přidá intimnější a kolegiální poznámky.

Autor/Autorka

Kategorie

Bibliografické údaje

Název:
Generace Jihlava
Autor:
Procházka, Michal a Procházka, Radim
Editor:
Česálková, Lucie
Nakladatel:
Akademie múzických umění, Větrné mlýny
EAN:
9788074431098
ISBN:
978-80-7443-109-8
Doporučená prodejní cena:
389 Kč
Popis:
1× kniha, vázaná, 344 stran, česky
Rozměry:
12,2 × 18,2 cm
Rok vydání:
2015 (1. vydání)