Tentokrát zahrnuje koncovou fázi působení 311.čs.bombardovací peruti v řadách jednotek Velitelství pobřežního letectva RAF - Coastal Command, a to za časový úsek od června 1943 do června 1945.
Dne 22. srpna 1944 uskutečnila americká 15. letecká armáda rozsáhlou bombardovací operaci proti obávaným cílům v oblasti Vídně a Horního Slezska. Cena, kterou museli Američané za svou troufalost a odvahu zaplatit, byla nesmírně vysoká.
Píše se 17. květen 1945. Koná se slavnostní přehlídka Svobodovy jednotky. Defilé Prahou směřuje z Václavského na Staroměstské náměstí. Přihlíží i prezident Edvard Beneš.
Kniha popisuje pohnuté události druhé světové války v obcích Brandýsek a Cvrčovice. Její titul „Není malých historií“ nebyl vybrán náhodně. Života obou obcí se přímo dotkla například lidická tragédie nebo letecká bitva nad Slánskem 2. března 1945.
Vydejme se za časem dávno odvátými osudy stíhacích letounů Vickers Supermarine Spitfire LF Mk.IXe, které zanechaly v historii československého letectva výraznou stopu, a nejen zde.
Význam starého, dnes již neexistujícího chebského letiště pro naši leteckou historii daleko přesahuje západočeský region. Vzniklo ještě za 1. světové války, jako vůbec první stálé vojenské letiště v Českých zemích.
V Žatci existuje spolek Letci – Žatec (www.letci-zatec.cz). Od roku 2008 sdružuje lidi, kteří mají co do činění s určitou lidskou aktivitou, jíž se už víc než století říká letectví.
Autoři této publikace, historici Vojenského historického ústavu Praha, se Pražskému povstání věnují již řadu let a jsou autory řady článků, odborných studií a významných publikací.
Publikace o leteckých nášivkách má za cíl dát základní přehled o tomto fenoménu, který se objevil hlavně v devadesátých létech minulého století a úspěšně se prosazuje dodnes.
Nevím, jak k tomu mohlo dojít, že po čtyřiceti letech, co se zabývám leteckou publicistikou mi za poslední tři roky vychází už třetí opravdická kniha (brožury nepočítám).
Mezi jednu z nejméně známých kapitol historie pohraničních oblastí předmnichovského Československa patří služba a nelehké životní osudy strážců československého celního pásma.
Poválečný československý letecký průmysl vyvinul řadu letadel, z nichž některá už jsou skoro zapomenutá. Jsou však také typy, jimiž se naši konstruktéři natrvalo zapsali do světové letecké historie.
V minulém století byla Olomouc leteckým městem. Sídlil zde druhý letecký pluk Eduarda Beneše, Hlavní letecké dílny (jejich název se v průběhu století mnohokrát měnil), byla zde dvě letiště.
V prvním případě od samého počátku její činnosti v roce 1940 až do dubna 1942, tj. za dobu jejího působení v řadách jednotek Velitelství bombardovacího letectva RAF ...
Předkládána práce se věnuje historii partyzánské skupiny z Velké Bystřice velmi podrobně. Autor si dal totiž nelehký úkol: přinést čtenářům České republiky...