Kniha je nejen cenným svědectvím o proměně našeho hlavního města, ale také návodem, jak číst fotografie takovým způsobem, abychom slyšeli poutavé příběhy, jež nám vyprávějí.
Publikace byla vydána u příležitosti výstavy v Uměleckoprůmyslovém museu v Praze k autorovým osmdesátým narozeninám a představuje průřez jeho celoživotní tvorbou.
Na dobových fotografiích z Fotoateliéru Seidel, ale i jiných autorů, je zachycena zasněžená tvář šumavské krajiny, jejích horských vrcholů, přírody, památek a život lidí v závěru 19. a v první polovině 20. století.
Fotografie Pavla Hrocha a esej Jáchyma Topola zaznamenávají divoká léta po sametové revoluci v Praze, vzrušené období oslav nově nabyté svobody o pádu komunistického režimu v Československu.
Poprvé knižně publikovaný soubor Válka za studena je podobenstvím o kroužení kolem jádra nicoty. Fotografie ze základní vojenské služby v Československé lidové armádě obnažují svět mužů zavlečených do pasti, jíž je hra na vojáky.
Etnografka, socioložka a historička umění Eva Davidová (* 1932) patří mezi zakladatele české romistiky. Fotografie každodenního života Romů z let 1956–95, publikované v přítomné knize, jsou uměleckým dokumentem cesty, kterou Romové za tu dobu prošli.
Soubor zahrnuje lokality od západního cípu Krkonoš počínaje Harrachovem a Novým Světem, až po Žacléř a Trutnov na východě, českou i slezskou stranu Krkonoš, včetně Broumovského výběžku s Adršpachem a Teplickými skalami až po kladskou Hejšovinu.
Autorská dvojkniha Ženy predávajúce nádej shrnuje dlouholetou práci dvou slovenských autorek. Přináší fotografický projekt a rozsáhlou esej o životě a práci věštkyň a čarodějnic v dnešním Rumunsku.
Jan Vrabec a jeho syn Matěj začali fotografovat autobusové zastávky na svých společných cestách. Matěj s malým foťáčkem, táta s lepší technikou. Výsledkem je kniha plná budek, přístřešků a domečků rozmanitých velikostí, barev i materiálů.