Šíření přidává k posledním sbírkám Petra Krále radost, kterou znamenají „světlice“ krátkých básní. Ne všechny jsou výhradně legrační, hravě obrazná zaříkadkla tu taky místy střídají téměř dokumentární „záběry“.
Richard Müller je nielen vďaka svojej postave velikánom česko-slovenskej populárnej hudby. Jeho autorská tvorba je do značnej miery a v rôznych podobách spojená so slovom a práve jednu z týchto podôb má predstaviť kniha Müllerových piesňových textov.
První básnická knížka básníka, pedagoga a vynikajícího nakladatelského editora Marka Staška, vznikla v první polovině osmdesátých let – a přitom dodnes nebyla řádně vydána.
Trylky slovem, trylky obrazem. Symbiotické štěbetání pestrobarevné básně a černobílé kresby. Na ostré lince otevřeným oknem rovnou do oblak. V jedné kapse trpaslíka, v druhé labuť a úlomky perníkové siluety s vyplazeným jazykem.
Tři čtvrtě na smrt / Viertel vor Tod je provokativní, závažná a alarmující sbírka básní Aleny Vávrové. Obsahuje nejen verše kontroverzní, ironické a sebeironické, ale i laskavý humor, ačkoliv autorka nikterak nezpochybňuje Majestát smrti.
Tomáš Čada je velmi cudný muž. Dokonce tak cudný, že ho v hospodě i nad ránem víc zajímají sociální témata než ženy. Především je však jeho druhá sbírka sociálním dokumentem napříč epochami, současností i mýtem. Mýtem o člověku.
Ve sbírce Vztahy v C dur se Věra Borská vrací do situací prožívaných s nejbližšími lidmi. Obrací se také ke svým přátelům a místům, kam patří – oslovuje rodný dům, řeku, podél které kdysi vandrovala, krajinu.
Výrazná prvotina a podstatný příspěvek k minimalistické linii české poezie. Poezie Dagmar Plamperové je ztišená, minimalistická, ale o to silnější, neboť každé slovo tu má svou nezpochybnitelnou váhu.