Pérák

Nakladatel:  Druhé město 2008
Rozebráno
198 Kč
178 Kč

Petr Stančík se ve své próze originálním způsobem ujal protektorátní městské legendy o superhrdinovi vzdorujícím nacistům a nabízí skvělou kombinaci napínavého příběhu, historického poučení a přesně odměřené dávky humoru.

Nadnášejí létající talíř...

(2x)
Perfektní kniha, zejména pro čtenáře, kteří postavičku Péráka vůbec neznají (vkusně jsou doplněny postranní texty z období okupace). Nicméně filmové zpracování Jiřího Trnky mě oslovilo více. Přesto však hodnotím tuto moderní publikaci pozitivně. Jen houšť a větší kapky!!!

Pérák – obnovená legenda od Petra Stančíka

Pokus o oživení legendy z nedávné historie, ke které se v těžkých dobách upínaly naděje národu, ale která je již dnes takřka v zapomnění, to vyžaduje jednak znalost historických souvislostí, jednak skvělý vypravěčský talent a smysl pro zápletku. Dokonale namíchaný koktejl uvedeného předkládá Petr Stančík takovým způsobem, že čtenáře nenechá ani chvíli na pochybách, zdali je právě on ten pravý, kdo se měl tohoto úkolu zhostit. (...) Jak patrno, servítky Petr Stančík při psaní knihy odložil kamsi na neznámé místo a místo nich popadl pořádný porcovací nůž.
Hodnocení: 95%

Smějící se bestie v povětří

(...) A co je opravdu zvláštní, z útrob tohoto magickorealistického guláše na čtenáře skutečně zavane atmosféra válečné Prahy. A to nejen proto, že grafik proložil knihu dobovými obrázky a plakáty. Stančíkův román má navíc ještě další plán. Postava Péráka - ač ve folkloru velmi variabilní - je zde symbolem hrdinství na pozadí českého neválčení, ba kolaborantství. Autor, v akčních scénách řekněme cudně morbidní, si ostré rýpance do bolavých míst tuzemské historie nenechává ujít, přestože tak činí jaksi mimoděk na okraji stránek mezi vysvětlivkami dobových reálií.

Petr Stančík

Český spisovatel, básník, prozaik, esejista, dramatik a textař.

Narodil se do učitelské rodiny. Po gymnáziu se několik let živil manuální prací, pak ale byl úspěšně přijat na DAMU. Ze školy však brzy odešel. Následně působil jako televizní režisér, od roku 1995 se živí jako tvůrce a poradce v oboru komerční i nekomerční komunikace. Jeho texty byly přeloženy do několika jazyků. Kromě literatury se věnuje také středověké historii.

Celý medailonek
Do oblíbených
Přihlašte se nebo registrujte a přidejte si autora do oblíbených.