Dvojjazyčný debut Aleny Meas, české autorky píšící francouzsky, představuje most mezi současným českým a francouzským básnictvím. Je postaven zejména na protikladu motivu stavby a motivu fragmentu.
Po antologiích Zapadlo slunce za dnem, který nebyl a Píseň o nosu přichází Quodlibet — další barevná mozaika básnických i prozaických textů „zapadlých“ autorů.
Z rozsáhlého díla italského básníka, překladatele, filologa a vychovatele, humanisty Angiola Poliziana (vl. jm. Angelo Ambrogini, 1454-1494) vybral Jiří Dědeček soubor jeho mistrných básnických miniatur, která kongeniálně přeložil.
Dnes už jde o klasickou nahrávku českého undergroundu 70. let - a přesto je toto vydání na CD vůbec poprvé přepsáno přímo z originálního pásu Robina Hájka a obsahuje všech šestnáct písní natočených v Praze dne 2. května 1978.
Sbírku, kterou lze číst mimo jiné jako hutný milostný příběh, napsal jeden z nejlepších současných německých básníků, coby hostující "městský kronikář" na zámku Rheinsberg v roce 2008.
Básničky s obrázky jsou dobrým pomocníkem při čtení a práci s dětmi. Ty, které ještě neumějí číst, doplňují při četbě nakreslená zvířátka. Autorkou zábavných veršíků i ilustrací je Klára Trnková.
Jiří Dědeček sáhl ke klasické básnické formě, aby ve vší vážnosti, u něj dosud vzácné, dal zaznít působivé české poezii mimořádné jazykové čistoty a kultivovanosti.
Kafegrafie, konceptuální příručka, která (zdaleka nejen) svou ironizující a promyšlenou angažovaností přináší nový impuls do diskuzí o současné poezii, je knihou, která by neměla chybět v žádné domácnosti!
Sbírka dosud neznámých básní slavného fotografa, člena surrealistické Skupiny Ra Viléma Reichmanna, které v letech 1939-1947 napsal ve své mateřštině, němčině.
Básněmi své knižní prvotiny Václav Gruša s jazykovou pohotovostí, citem pro míru a ironizující melancholií protřelého flanéra zapřádá důvěrnou konverzaci s ošuměle honosnou metropolí a sarkasticky hravým "všednobytím" jejích obyvatel.
Básnická prvotina mladé lékařky Lenky Mrázkové (1973) se vyznačuje téměř surovou úsporností výrazu a místy až narcisistním útokem na sebe samu, na svůj obnažený milostný cit a touhu.