Věčná dobrodružství Kapitána Školky

Nakladatel:  Argo 2011
198 Kč
178 Kč

Knihu Fulghumových úvah a vyprávění stačila krátce před svou smrtí sestavit autorova dvorní redaktorka Eva Slámová. Zadání pro výbor z autorových krátkých textů znělo takto: má to být knížka speciálně pro českého čtenáře a jeho českou mentalitu (v...

(3x)
Toto je asi nejlepší kniha Fulgnuma, i když všechny jsou skvělé a zvednou člověku náladu. Je krásné, když se člověk umí radovat z každodenních maličkostí a pořád hu může něco překvapit :-) Už se těším na další!
Je to moje první přečtená kniha od tohoto autora, i když o něm vím tak dlouho. Je to krásné čtení, které pobaví i dojme, ale především pohladí (nečíst při pečení čehokoliv - spálila jsem oběd, nedalo se přestat:)
Pan Kapitán je člověk moudrý. Kdo umí naslouchat jeho rozmarným příběhům, zažije dobrodružství veskrze věčné. Pokud náhle při čtení drobných esejů někoho rozbolí hlava, vězte, že srdce naopak bude hřát krásou z jeho slov. Kapitáne, můj Kapitáne...

Fulghum našel krásu v banalitách

(...) Když pomineme román Třetí přání, píše Robert Fulghum sbírky fejetonů. Knížky plné roztomilých zamyšlení nad úplně obyčejnými věcmi. Svinstvo ve výlevce, obsluha pračky, čurání v keřích uprostřed ulice, vesty a kalhoty plné nesmyslných kapes, bidet. To všechno ponouká Roberta Fulghuma ke komentování. Banální? Jistě, ale právě v takových všedních banalitách je krása života. Stoosmdesátistránková Věčná dobrodružství Kapitána Školky se dají číst v tramvaji, co zastávka, to dvoustránkový fejeton. Na konečnou přijedete o něco šťastnější. Fulghum je věčné dítě, které si hraje a nepřestává se divit. A čtenář se diví s ním, na jaké obyčejnosti už dávno zapomněl, jakých detailů si přestal všímat, co denně kvůli shonu ignoruje. Kapitán Školka je milý a upřímný.

Fulghumova pocta Slámové

(...) Je to pozoruhodná knížka fejetonů. Má dva úvody. Jeden napsala Eva Slámová, ještě jako šéfredaktorka nakladatelství Argo, editorka Fulghumových próz. Popisuje v něm, jak jí přišlo líto, že už dlouho nevyšla žádná knížka autorových postřehů, i jak na její výzvu okamžitě zareagoval a nabídl jí bohatou hrst rukopisů. Druhý úvod je dílem Roberta Fulghuma a je napsaný pod dojmem odchodu Evy Slámové z tohoto světa. Zemřela na Štědrý den, bylo jí jedenapadesát. Svazek je tedy autorovou poctou jeho editorce, která měla nepochybně vliv na to, že některé jeho prózy vyšly ve světové premiéře česky, teprve potom v jeho rodné řeči. Navíc se v něm vrátil ke svému klenotu, souboru fejetonů pojmenovanému Všechno, co opravdu potřebuju, jsem se naučil v mateřské školce (1988).

Robert Fulghum

Americký spisovatel, pastor, filozof, učitel, zpěvák a malíř.

K psaní se dostal v podstatě náhodou, za svůj život prošel spoustou povolání a procestoval svět. Známý se stal díky svým knihám s drobnými filozofickými úvahami, kde se zamýšlí nad svým vlastním životem i nad životem obecně. Svou první knihu vydal v roce 1988 a v České republice vyšla pod názvem Všechno co opravdu potřebuju znát, jsem se naučil v mateřské školce. Dílo si okamžitě získalo velkou oblibu, stejně jako i další jeho knihy, a to pro humorně realistický pohled na svět.

Celý medailonek
Do oblíbených
Přihlašte se nebo registrujte a přidejte si autora do oblíbených.