Divoši

Nakladatel:  Labyrint 2011
345 Kč
311 Kč

Kreslený biografický román vycházející ze skutečných událostí, jak je ve svých zápiscích zachytil mladý cestovatel a botanik Alberto Vojtěch Frič. V zimě roku 1908 přiveze z Paraguaye do Evropy indiána Čerwuiše, jehož kmen sužuje neznámá choroba....

Zatím nehodnoceno :-(
(2x)

Obrazy ze života Čerwuišova

(...) Letos v červenci je tomu 103 let, co se tehdy šestadvacetiletý cestovatel, laický etnograf, proslulý kaktusář, bojovník s jaguárem, fotograf a publicista Alberto Vojtěch Frič v paraguayském vnitrozemí seznámil s Čerwuišem Piošádem Mendozou, indiánem kmene Čamakoko. Jeho lid decimovala neznámá choroba, kterou by možná dokázali léčit evropští doktoři ... Frič ve snaze pomoci dovezl mladíka až do Prahy, kde tento svými kousky vzbudil nemalé pozdvižení a proslavil sebe i svého bílého přítele, zvaného též Karaí Pukú čili Dlouhý lovec. Po několika knihách a publicistických článcích o této nesourodé dvojici dobrodruhů přichází duchovní matka čtyřlístkových myší Anči a Pepíka a držitelka komiksového ocenění Muriel i Zlaté stuhy Lucie Lomová s kresleným biografickým románem Divoši. Ve Francii její komiks vyšel pod názvem Les sauvages už koncem dubna a dočkal se velmi přívětivého přijetí.

Divoši ve své divočině

(...) Nová kniha ilustrátorky a komiksové autorky Lucie Lomové Divoši je však nejen o věhlasném cestovateli, kaktusáři a etnografovi A. Vojtěchu Fričovi, ale také o jeho indiánském kamarádovi Čerwuišovi Pjošádu Mendozovi. Oba spolu roce 1908 přicestovali z Latinské Ameriky do Prahy a zažili zde skutečné multikulturní dobrodružství. Byli při něm parťáky a dvojicí, která musela překonat nejen předsudky vykulených Pražanů, ale i své vlastní představy o světech toho druhého.(...) O tom, že jde o vyprávění, které přesahuje naše hranice, svědčí i fakt, že zároveň s českým vydáním vychází i francouzské. A. Vojtěch Frič a jeho osudy byly v Latinské Americe i u nás bohužel postupně zapomínány, přesto se zdá, že díky citlivým umělcům, jako je Lucie Lomová, se po stezkách Dlouhého lovce opět začnou procházet zvědavé dětské oči.

Lomová, Lucie: Divoši

Nejobsáhlejší barevný komiks od dob Saudkovy Muriel má díky univerzální vyprávěcí technice ambice stát se v zahraničí nejznámějším českým komiksem, aniž by se bál vycházet z typicky české poetiky.

O divochovi, který podlehl moci peněz, určitě ještě uslyšíme

(...) Lomová, ročník 1964, svou novinkou znovu dokazuje, co předvedla ve svých předchozích knížkách, ať jde o dobrodružnou sérii o myší dvojce Anče a Pepíkovi, nebo o album Anna chce skočit ohledávající nedávné milníky českých dějin. Totiž že zvládá přirozeně snoubit dějové vyprávění s jistou kresebnou linkou, že slovo tvoří s obrazem v jejím podání funkční a jedinečnou symbiózu. (...) O jaké divochy v komiksu jde? A kdo byl Čerwuiš? Příběh tohoto mladého indiána z kmene Čamakoko, kterého vzal A. V. Frič ze svých cest po Jižní Americe v roce 1908 s sebou do Evropy, vycházel nejprve na pokračování časopisecky. Knižní verze se dočkal teprve v roce 1995 – více než půlstoletí po Fričově smrti a osmadvacet let po smrti titulního hrdiny.

Lucie Lomová

Česká výtvarnice, především známá jako autorka komiksů. Také se věnuje knižní ilustrací knih pro děti a dospělé.

Absolvovala dramaturgii na Divadelní fakultě AMU a od roku 1991 je na volné noze. Od roku 1990 až po rok 1999 se zabývala komiksem Anča a Pepík, který se objevoval v časopise Čtyřlístek a posléze vyšel souborně ve třech svazcích. Svou další komiksovou tvorbu publikovala i v časopisech Mateřídouška, Instinkt, Svět a divadlo aj. V roce 2006 se jako vůbec první komiksový tvůrce z České republiky prosadila s albem v zahraničí – ve Francii jí vyšel grafický román Anna en cavale. Česká ...

Celý medailonek
Do oblíbených
Přihlašte se nebo registrujte a přidejte si autora do oblíbených.