(...) A čím je žánr noir jiný? Příběhy se často obejdou bez policie nebo tam asistuje ve vedlejší roli, a ne vždy kladné. Podstatou noiru bývá osamělý hrdina, který se musí na vlastní pěst postavit zločinu, případně svým vnitřním běsům.
Sehnat autory, kteří se s nároky žánru vyrovnají, nebylo lehké. „Potýkal jsem se s nedostatkem noirového žánru v české literatuře a ostatně i s nedostatkem dobrých autorů detektivního žánru obecně,“ říká Mandys. I proto tedy zkombinoval autory, kteří už detektivky publikovali, a ty, kteří občas použijí detektivní motiv. Vedle populárních autorů (Šabach, Tučková, Urban, Sýkora) tedy v knize najdete příběhy spisovatelů, jejichž jména mohou být pro některé čtenáře objevem. Převážně jsou z detektivní branže (Goffa, Kopřiva, Walker Procházka), ale pro mnohé může být překvapením i povídka rabína Karola Sidona.
Termín noir čeští autoři a vydavatelé nikdy příliš nepoužívali, častěji se objevoval v souvislosti s filmem. Teď se to tedy konečně změní, Praha noir je velmi pozoruhodný počin.